dinsdag 23 april 2013

Wordt vaak gevreesd en gehaat, maar soms ook geweldig!


Weight Watchers.

Succesverhaal : 4 maart begonnen, nu ongeveer 12 kg. kwijt.
Het is makkelijker dan ik vooraf dacht. In het begin moet je de weg door alle informatie vinden maar op een gegeven moment (vrij snel al) wordt het geintegreerd in je dagschema. Ik weet uiteraard hoeveel punten 2 beschuit, 1 met jam en 1 met smeerkaas zijn.(3 in totaal)  Dat hoef ik niet meer na te kijken. Gooi er nog een beker magere yoghurt met 1 lepel muesli bij en je zit op 5 punten.  Waar is waar! Je hoeft geen honger te hebben als je de juiste keuzes maakt. Je motivatie wordt aangewakkerd door het resultaat en de tips die je van WW krijgt.

Het gaat om de punten, je mag er ongeveer 27 Ligt aan leeftijd, lengte enzo, het programma is namelijk op jou persoonlijk afgestemd. Die punten mag je vrij opmaken. De keuze is aan jou.
Ook is het mogelijk door sport, tuinieren, huishoudelijk werk, etc er een aantal punten bij te verdienen. Deze mag je ook opmaken, of niet en dan val je meer af of soms opmaken. Dat laatste spreekt mij het meeste aan. Op vrijdag ga ik klaverjassen, dan wil ik 2 wijntjes en een bitterbal. :)

Het gaat dus om kiezen. In principe mag je alles, patat, hamburgers, mayo. Zelfs hierin zijn keuzes. Maak je zelf een hamburger van mager rundergehakt of koop je een kant en klare hamburger bij Mac. Hiertussen zitten zo'n beetje 20 punten verschil. Terwijl je hem net zo lekker kunt maken, misschien wel lekkerder.  Weight watcher stuurt je ook regelmatig heerlijke (en makkelijk klaar te maken) recepten die in verhouding maar weinig punten zijn.

Ook ga je mogelijkheden zien; 1 aardappel is 1 punt en dat voer je ook braaf in. Maar op een gegeven moment ga je 1 en 1/3 aardappel invoeren, dat is namelijk hetzelfde aantal punten. Soms heb je gewoon meer honger en waarom zou je dan niet het geheel aan je mogelijkheden benutten.

Je hebt een telvrije dag, dan mag je veel maar ik doe zelf af en toe een dag invoeren waarop ik meer wil eten en zoek dan de eetgroep met de laagste punten uit. Komt volgens mij op hetzelfde neer.
+weightwatchers +gewicht +obese


Op dit moment sta ik even stil maar op de WW site is te lezen dat dit wel vaker voorkomt. Komt wel goed, is dan het motto.

Wil je hier meer van weten, gewoon even meiden onder elkaar. Mail me dan. Ik heb geen voordeel bij het promoten van WW (dan had ik wel een advertentie laten zetten op dit blog), ook hier ben ik gewoon enthousiast over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten