dinsdag 9 april 2013




Na een plastisch chirurgie behandeling waarbij je een grotere operatiewond hebt gehad vergeet dan niet je zo snel mogelijk te melden voor een lymfe drainage behandeling.  Na mijn laatste operatie heb ik me vooraf al aangemeld bij een fysiotherapie praktijk waar ook iemand werkzaam is die deze techniek beheerst zodat ik gelijk na de behandeling (paar dagen erna) behandeld kon worden.  Door mijn ziektekostenverzekering werd het vergoed maar je moet dit natuurlijk wel even checken bij je eigen ziektekostenverzekering.
Deze techniek bevordert de genezing van je wond, als ik het goed begrepen heb worden er door het stimuleren van de klieren,  de afvalstoffen wat sneller afgevoerd. Voor een leek: de wond c.q. lidteken wordt sneller "mooier" en geneest sneller.  Ik zal een link bijvoegen van wikipaedia, de beschrijving daar is een beetje kort maar er zijn nog meer informatiesites. Deze kan ik niet bijvoegen want anders denkt Google dat ik aan het adverteren ben. :)  Maar,  is zo opgezocht toch?
Ik had er baat bij, na de behandeling was de wond een stuk rustiger.


lymfedrainage

+plastisch chirurgie +operatiewond +buikwandcorrectie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten